نامه سرگشاده هیئت امناء حسینیه مصباح الهدی (جوی هرهر یزد) خطاب به استانداریزد :

در شان دارالعباده نیست  قبور عالمان و پهلوانان نامی اش در جوی هر هر جولانگاه معتادان تزریقی باشد

احتراماً : نظر آن بزرگوار را به این مطلب جلب می نماید که حسینیه مصباح الهدی و سفینه النجاه یزد ( جوار تربت مأنوس زیارت عاشورا همسر مکرمه استاد اشرف آهنگر که داستانش با خون و جان شیعه عجین است ) با مجوز طراحی از هیأت وزیران ، وزارت کشور ، استانداری ، فرمانداری ، شورای شهر ، اوقاف و سازمان میراث فرهنگی و سازمان تبلیغات اسلامی با مجوز پایداری طرح از طرف شهرداری با مساحت تقریبی 23 هزارمتر مربع شامل هسته مرکزی حسینیه به مرکزیت جوار تربت همسر مکرمه استاد اشرف آهنگر

صحن حضرت ابوالفضل (ع)

ساختمان اداری درمانگاه شبانه روزی

سالن اجتماعات مشاهیر استان

موزه مشاهیر

زورخانه پهلوان یزدی

پایگاه بسیج و وضوخانه و سرویسهای بهداشتی

با توکل به خدا و توسل به بنی فاطمه ( س ) اراده خالق بر آن بوده که تغییرات برای آن وجود ذیجود و فرماندار محترم جناب آقای سیفی مشهود باشد انجام پذیرد .

اما این حسینیه با نام محلی مزار جوی هرهر با قدمتی بیش از چهار قرن مدفن 400 تن از مشاهیر بنام این دیار می باشد.

بزرگانی همچون

آیت ا... فرساد ( شاعر و از اساتید حوزه علمیه )

آیت ا... محمد علی کرمانشاهی پدر سومین شهید محراب آیت ا... صدوقی ،

آیت ا... واعظ احمد آبادی از علمای نیکوکار

و پهلوان عبدالقیوم یزدی از پهلوانان دوره زندیه ،

پهلوان علی عسکر یزدی ،

پهلوان محمد عبدل ( پهلوان یزدی کوچک )

پهلوان صباغ

و برجستگان دیگر.

تربیت بدنی استان یزد  برخلاف مسئولین استانهای دیگر که برای پهلوانان استان خود ارزش قائل بوده هیچ عمل تبلیغی و عمرانی در مسیر شناخت این الگوها که ذکرشان اشج الناس علی ( ع ) بوده است انجام نداده است .

متاسفانه  ( معتادین در حال ازدیاد ) در این محل با ایجاد وحشت پادشاهی می کنند و پیامشان به شما نور چشمان مردم به خصوص شهردار محترم و شورای این دوره شهر یزد ......این است (شما بخوابید ما بیداریم )

چون 8 سال فاز یک طراحی با پرداخت مبلغ ترک تشریفات استانداری به شهرداری که در ابتدا انجام شد طول کشید و شهرداری با پرداخت حق الزحمه در حد فاز یک به مشاور باعث طولانی شدن زمان موضوع شده است .

بگذارید انشاء ا... عمل کم و کلام زیاد که یادگاری شورا در این دوره و شهردار (در این مکان مقدس است) 100 سال دیگر هم طول بکشد تا معتادین با کرم های روی زخم بدنشان در اطاقها و سوراخهای پشت بام های این مکان خیالشان از مدیریت استانی و نیروی انتظامی در جوار مومنین و مومنات خاک سپاری شده فوق الذکر راحت باشد .

در شان دارالعباده نیست  قبور عالمان و پهلوانان نامی اش در جوی هر هر جولانگاه معتادان تزریقی باشد وغفلت از حضور معتادین و ایجاد نابسامانی این محل در شان  دارالعباده نبوده و نمی باشد.

درمان اینکه این جا مدیریت همه مسئولین استان را می خواهد بخصوص سازمان میراث فرهنگی که در ضمن همیاری مثبت که با هیئت امناء این حسینیه داشته کیوسک انتظامات با همکاری نیروی محترم انتظامی در این حسینیه نصب نماید و مسلط بر میراث اصیل این محیط باشد غفلت اداره میراث تا کنون در این محدوده زیاد بوده است .

چون با چشم باز می بیند هنر نهفته در این مجموعه را چه کسانی تباه یا استفاده می کنند و در کنار مدفن مؤمنین و مؤمنات و مشاهیر ، معتادین برای شادی اجداد این حقیر و مسئولین به هپروت می روند و با دپو کردن انواع سوزن مصرف شده عفونی در جوی هرهر به توازن تعداد تخت در بیمارستان ها و تعداد بیماران عفونی در حال و آینده استان بدون چشم داشت کمک می کنند .

حال با توجه به مراتب فوق و عمل ننمودن کامل شهرداری به پروژه مرمت و ساماندهی جوی هر هر، (محوطه سازی جنب درمانگاه وورودی حسینیه و جوی هر هر و ساختمان اداری حسینیه مصوب شورای شهر صورتجلسه 6 با شماره نامه 23دی85 مورخ 7دی 85 (27دی 85) )و تحویل 2 محوطه حسینیه که در اختیار شهرداری می باشد (انبار امانی و فروشگاه شهرداری که در طرح حسینیه می باشد) و تاثیر بر پیشرفت پروژه خواهد داشت و نظافت این محیط پر ازدهام از طرف شهرداری و نصب کیوسک انتظامات با مسئول انتظامی

از آن استاندار محترم استدعا دارد در خصوص اجرای بخش های طراحی شده و مصوب ذکر شده و تهیه نقشه های اجرائی سایر بخشها و اجرای مصوب شده (ورودی و نصب درب و ساختمان اداری) و تحویل انبار امانی و فروشگاه به حسینیه و موارد فوق الذکر بصورت مجزا دستور صریح و قاطع را به دستگاه های ذیربط ابلاغ نمایند

 به امید توفیق الهی- هیئت امناء حسینیه مصباح الهدی و سفینه النجاه

 از طرف محمد علی خطیب


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا